Lahti Energia

Yhteistyön keskiössä Lahti Energian asiakkaille parempaa palvelua ja aitoa arvoa monikanavaisen markkinointiviestinnän keinoin.

Lahti Energia -sivusto
Anne Tuovinen, Lahti Energia

“Tällä porukalla on homma hallussa! Huippujengi on osaavaa ja pätevää sekä kaiken lisäksi ovat vielä mukavia ja yhteistyö on miellyttävää.”

Anne Tuovinen, Lahti Energian viestintäpäällikkö

Lähtötilanteessa tavoitteena parempi palvelu asiakkaille

“Asiakkaiden parempi palvelu ja pienempi hiilijalanjälki.” Nämä olivat keskiössä Lahti Energian ja Kuukin aloittaessa yhteistyötä muutama vuosi sitten. Nykyisen yhteistyön alkaessa kuukilaiset kouluttivat Lahti Energian väkeä hakukoneoptimoinnista, ja samalla virisi keskustelu silloisten nettisivujen tehokkuudesta ja niiden parantamisesta.

Lähtötilanteessa Lahti Energian ymmärrys hakukoneoptimoinnista kasvoi ja samalla Lahti Energialla todettiin, että nykyiset verkkosivut eivät palvele heidän asiakkaitaan parhaalla mahdollisella tavalla. Tästä päästiin aloittamaan syvempi yhteistyö markkinoinnin ja verkkopalvelutuotannon kumppanina.

Yhteistyö alkoi verkkopalvelun ja vastuullisuusraportin uudistamisella

Kuuki uudisti Lahti Energian sivuston vastaamaan paremmin asiakkaiden toiveita. Samalla vanhanaikainen vastuullisuusraportti päivitettiin nykyaikaisesti digitaaliseksi ja dynaamiseksi artikkeliksi, jonka hiilijalanjälki on huomattavasti edeltäjäänsä pienempi.

Lahti Energian viestintäpäällikkö Anne Tuovisen mielestä verkkopalvelu-uudistus sujui hyvin alusta loppuun asti, vaikka lopussa meinasi tulla hieman kiire.
– Me saimme juuri sen, mitä halusimme: nykyinen sivustomme palvelee käyttäjiä paremmin ja sivustolla pystytään ohjaamaan ihmistä paremmin tiedon äärelle.

Uudistettu verkkopalvelu on saanut kiitosta myös asiakkailta.

– Myyntipäällikkömme ja muu henkilöstömme on saanut paljon harvinaislaatuista, spontaania palautetta sivujen helppokäyttöisyydestä!

Kuuki teki vastuullisuusraportista nykyaikaisen

Hyvin alkanut yhteistyö Lahti Energian kanssa syveni, kun paperinen vastuullisuusraportti päätettiin uudistaa nykyaikaiseksi.

Ennen prosessin hitauden takia joka toinen vuosi julkaistu raportti siirrettiin uudistettuun verkkopalveluun dynaamiseksi artikkeliksi. Näin raportista saatiin huomattavasti edeltäjäänsä ympäristöystävällisempi sekä helposti päivitettävä.

– Kun tällaisia asioita raportoidaan, on turha tehdä suurta hiilijalanjälkeä, kun voimme tässäkin toimia ympäristöystävällisesti, Tuovinen sanoo.

Dynaaminen artikkeli on edeltäjäänsä monipuolisempi jaettavuutensa ja helppokäyttöisyytensä ansiosta. Digitaalisessa muodossa olevaa raporttia on helppo jakaa sähköposteissa ja siihen on helppo linkittää verkkosivuilta ja sosiaalisen median kanavista. Näin vastuullisuusraporttia ja sen tärkeää sisältöä saadaan viestittyä laajemmalle yleisölle helpommin.

Tulokset – Toimiva verkkopalvelu, nykyaikainen vastuullisuusraportti ja tyytyväiset energiayhtiön asiakkaat

Verkkopalvelu-uudistukset ja projektit, joissa luodaan jotain uutta ovat monesti haastavia. Niihin liittyy aikataulupaineita ja sivuilla pitäisi saada sanottua paljon, mutta ei liikaa. Sisältöjä suunnittellessapitäisi voida ajatella, kuten asiakkaan asiakas ajattelee.

Kuukilaisten ymmärrys ja Lahti Energian vastuutiimi saavat kehuja Annelta:

– Mitään ei ole koskaan jäänyt tekemättä: aina on jostain revitty aikaa ja valmista on tullut määräaikaan mennessä. Nettisivujen kanssa meillä oli joitain aikatauluhaasteita, mutta Tomi ja Timo loivat meille sellaisen fiiliksen, että meille on aina aikaa.

Samoilla linjoilla on Kuukin Tomi Kaitarinne. Kuuki toteutti uuden sivuston yhteistyössä Lahti Energian väen kanssa, missä Lahti Energia oli vastuussa sisällöistä ja Kuuki teknisestä toteutuksesta.

– Tämänlaisissa projekteissa onnistumiseen tarvitaan myös asiakaan panostusta – yksin emme voi saada parasta lopputulosta aikaan. Yhteistyö toteutui Lahti Energian projektissa hienosti ja kokonaisuudesta tuli todella hieno ja onnistunut projekti!

Yhteistyö voi edetä mihin tahansa – onnistuneet projektit ja oikea porukka takaavat tulevaisuuden

Kuukilaiset ovat tunnettuja brutaalista rehellisyydestään, niin myös tässäkin projektissa. Anne kehuu tiimiä suoraselkäisyydestä –kuukilaisilla on kanttia sanoa, mikäli Lahti Energian ajattelemat asiat eivät ole kaikkein järkevimpiä. Samalla uusi, parempi ehdotus on tuotu keskusteluun.

– Kuukilaiset ajattelevat asiat loppuun saakka ja asiakkaan etua ajatellen, tätä arvostan! Meidän projekteissamme mikään ongelma ei ole jäänyt ratkaisematta ja samassa myös me olemme oppineet paljon, Anne kehuu tyytyväisenä.

Lahti Energia ja Kuuki jatkavat yhteistyötä onnistuneiden projektien jälkeen tiiviissä kumppanuushengessä, jossa luodaan lisäarvoa niin Lahti Energialle kuin myös sen asiakkaille.

– Tällä porukalla on homma hallussa! Huippujengi on osaavaa ja pätevää sekä kaiken lisäksi ovat vielä mukavia ja yhteistyö on miellyttävää. Yhteistyömme voi jatkua, vaikka mihin! Anne Tuovinen kertoo kuukilaisia kiitellen.

Ota yhteyttä

Tomi Kaitarinne

Director – Business & Technology
+358 50 345 3874
tomi.kaitarinne@kuuki.fi

Vastaan kokonaisvaltaisesti asiakkaille toteutettavista digikokonaisuuksista. Markkinointi on skaalautuvaa myyntiä!